KbackoShop er nettbutikken til foretaket KBACKO – Karianne Back. Virksomheten har sitt sete i Oslo, med postadresse:
KBACKO c/o Karianne Back
Gamlelinja 19A, 1254 Oslo
Ønsker du å komme i kontakt med oss, kan du sende en e-post til kbackoshop@gmail.com med ditt ærende og kontaktinformasjon, så hører du fra oss om kort tid. Du kan også benytte kontaktskjemaet som finnes på siden Kontakt.
Når du har fullført bestillingen, sendes en ordrebekreftelse til din e-postadresse. I bekreftelsen finner du informasjon om produkt(er), pris, fakturering og leveringsadresse.
Hvis det er noen feil i ordrebekreftelsen, må du kontakte oss umiddelbart via e-post til kbackoshop@gmail.com.
Våre estimerte leveringstider er 3-10 dager. NB! Bestillinger som legges inn i helgen sendes førstkommende mandag.
Leveringstiden kan variere avhengig av fraktselskapet og eksterne faktorer som vi ikke har kontroll over. Hvis leveringstiden overstiger estimatet uten at du har blitt informert om forsinkelser, vennligst kontakt oss på e-post: kbackoshop@gmail.com.
Alle priser i butikken er oppgitt i NOK. Siden virksomheten ikke er MVA-pliktig, er ikke prisene pålagt merverdiavgift (moms). Det vil derfor ikke bli lagt til noen moms på kjøpssummen.
Vi forbeholder oss retten til å endre/justere priser som følge av prisendringer fra leverandører, feiltrykk i prislisten, og feil priser på grunn av gal informasjon.
Når du kjøper varer på internett, har du som kunde 14 dagers angrerett, som gjelder fra det tidspunktet du har mottatt varen du har bestilt.
Du må informere oss om at du angrer. Beskjeden skal sendes via e-post til kbackoshop@gmail.com. I e-posten må navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer samt hvilke produkt(er) returen gjelder for, stå tydelig.
Produktene må returneres til oss innen angrerettens utløp (14 dager). Du er ansvarlig for returfrakt, levering og tilstand på produktene ved retur, derfor bør de sendes godt pakket inn og i originalemballasjen.
Vi forbeholder oss retten til å trekke fra et beløp som tilsvarer verdifallet, sammenlignet med den opprinnelige verdien, dersom produktet er brukt eller skadet.
For mer om angrerettloven, se her.
Alle produkter inspiseres før levering. Skulle produktet likevel være skadet eller feilaktig sendt når det ankommer, påtar vi oss i samsvar med gjeldende lovverk å rette opp feilen uten omkostninger.
Du må alltid kontakte oss for godkjenning før du returnerer en mangelfull vare. Klagen skal sendes umiddelbart etter at mangelen er oppdaget.
Eventuelle feil og mangler skal alltid rapporteres til kbackoshop@gmail.com, der du oppgir navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer og beskrivelse av feilen.
Hvis vi ikke klarer å rette opp feilen eller levere et lignende produkt, refunderer vi deg for det mangelfulle produktet i samsvar med gjeldende lovverk. Vi står for returfrakten ved godkjente klager.
Vi forbeholder oss retten til å nekte reklamasjon hvis det viser seg at produktet ikke er skadet eller mangelfullt, i samsvar med gjeldende lovverk. Ved reklamasjon følger vi norsk lov. Les mer her.
Vi tar ikke ansvar for indirekte skader som kan oppstå på grunn av produktet.
Vi tar ikke ansvar for forsinkelser eller feil som oppstår på grunn av omstendigheter utenfor vår kontroll (Force Majeure). Dette inkluderer for eksempel arbeidskonflikter, brann, krig, myndighetsvedtak, forsinkelser hos fraktselskap, redusert eller manglende levering fra leverandør.
Vi påtar oss heller ikke ansvar for endringer i produkter eller produktegenskaper som er endret av respektive leverandører eller andre faktorer utenfor vår kontroll.
Vi reserverer oss for eventuelle trykkfeil i nettbutikken, samt for utsolgte produkter ved bestillingstidspunkt. Vi garanterer ikke at bildene gjenspeiler det nøyaktige utseendet på produktene, da fargeforskjeller kan forekomme avhengig av skjerm, fotokvalitet og oppløsning. Vi gjør vårt beste for å eksponere produktene så nøyaktig som mulig.
I henhold til Ekomloven § 2-7b er vi forpliktet til å informere besøkende om at vi bruker informasjonskapsler (cookies) på vår nettside. En cookie er en liten tekstfil som lagres på din enhet når du besøker nettsiden. Cookies kan brukes for å forbedre brukeropplevelsen og spore nettleseratferd. Du kan justere innstillingene i nettleseren din for å blokkere cookies.
For mer informasjon om vår bruk av informasjonskapsler, se vår personvernerklæring.
Når du handler hos KbackoShop, godtar du vår behandling av dine personopplysninger i samsvar med Personopplysningsloven og GDPR. Vi samler inn og behandler kun de opplysningene som er nødvendige for å gjennomføre bestillingen, som navn, adresse, e-postadresse og betalingsinformasjon.
Din informasjon lagres så lenge vi har et juridisk grunnlag for å behandle informasjonen din, for eksempel for å oppfylle avtalen mellom oss eller for å overholde juridiske krav som regnskapsloven.
Vi deler dine personopplysninger med tredjepart kun når det er nødvendig for å kunne tilby deg våre tjenester, slik som med betalingsleverandører og fraktselskaper. Betalingsleverandørene vi bruker inkluderer Klarna og Vipps, og vi bruker Posten og Helt Hjem til frakt.
For en fullstendig oversikt over hvordan vi håndterer dine personopplysninger, samt dine rettigheter under GDPR, kan du lese vår personvernerklæring.
Du har rett til å motta utdrag av all informasjon som vi har lagret om deg. Utdrag leveres elektronisk i lesbart format. Du har også rett til å be oss oppdatere feilaktig informasjon eller komplettere mangelfull informasjon.
Du kan når som helst be om sletting av dine personopplysninger. Det er få unntak fra denne retten til sletting, som for eksempel når vi er juridisk forpliktet til å oppbevare informasjon for regnskapsformål.
Vi bruker industristandarder som SSL/TLS og enveis hash-algoritmer for å beskytte dine personopplysninger. For mer informasjon om hvordan vi sikrer dataene dine, kan du lese vår personvernerklæring.
Vi forbeholder oss retten til når som helst å gjøre endringer i vilkårene. Endringer i vilkårene vil bli lagt ut på nettbutikken. De endrede vilkårene anses som akseptert i forbindelse med bestillinger eller besøk på nettstedet.
Ved tilfeller der en tvist ikke kan løses mellom selskapet og kunden, kan du som kunde henvende deg til Forbrukerrådet. For innbyggere i andre EU/EØS-land enn Norge kan klager sendes online via Forbruker Europa sin side.
Ved tvist følger vi avgjørelser fra Forbrukerrådet eller tilsvarende tvistemålsorgan.
Tvister om tolkning eller anvendelse av disse generelle vilkårene skal tolkes i samsvar med norsk rett og lov.